IELTS® コース
IELTS (アイエルツ)は、海外留学やイギリス・オーストラリア・カナダなどへの移住申請のために英語熟練度を測るためのワールドワイドな英語検定の一つです。
近年、米国でも TOEFL に代わる試験として、世界中で受験者が増え続けているIELTS (アイエルツ)。留学・移住目的以外にも、自らの英語能力を測る指針として日本でも多くの方が受験しています。札幌でも受験可能です。
IELTS には、「アカデミックモジュール」と「ジェネラルモジュール」という、2種類のモジュールがあります。
「アカデミックモジュール」は、受験生の英語力が英語で授業を行う大学や大学院に入学できるレベルに達しているかどうかの評価に特化したものです。
「ジェネラルモジュール」は、英語圏で学業以外の研修を考えている方や、オーストラリア・カナダ・ニュージーランドへの移住申請をされる方向けです。
各モジュールとも、リスニング・リーディング・ライティング・スピーキング の4つのスキルに関する試験が行われます。リーディングとライティングに関しては、アカデミックとジェネラルで出題内容が異なります。試験の結果は合格・不合格で表さず、各スキルと全体的な評価をバンドスコアで表します。
WORDWISEでは、IELTSの試験対策ができる、札幌で数少ないスクールです。「アカデミックモジュール」向けは、レッスンの重点別に4コースご用意しています。
「ジェネラルモジュール」コースをご希望のお客様は、別途お問い合わせください。
IELTS 対策コース (Academic)
コース | レッスン数 |
---|---|
オールスキル対策コース | 60レッスン(2レッスン×30回) |
リスニング セクション対策コース | 30レッスン(2レッスン×15回) |
スピーキング セクション対策コース | 30レッスン(2レッスン×15回) |
リーディング&ライティング セクション対策コース | 30レッスン(2レッスン×15回) |
価格はこちらのページをご確認ください。
リスニングセクション 対策コース
リスニング セクション対策コースでは、下表の内容に加え、次のストラテジーもご紹介いたします:
- ボキャブラリー構築 (ディクテーション、コンテキストリーディング、英英辞書、文章作成)
- 試験問題のタイプを認識する
- 試験内の指示に慣れる
- 質問を予測し、キーワードを見分ける
- 正解以外の選択肢を見分ける
Lesson No. | Topic | Contents |
---|---|---|
1-3 | Holidays and travel | Completing forms; Matching; Answering multiple-choice questions. |
4-6 | Youth | Completing tables; Labelling maps or plans; Completing flow charts. |
7-9 | Nature and the environment | Labelling a diagram; Completing notes; Classifying. |
10-12 | Education | Labelling maps or plans; Completing forms; Completing notes. |
13-15 | Culture and modern society | Matching sentence fragments; Answering multiple-choice questions; Choosing answers from a list. |
16-18 | Science and technology | Answering short questions; Answering multiple-choice questions; Completing sentence/summaries. |
19-21 | Migration | Classifying; Labeling a diagram; Completing tables. |
22-24 | Health and fitness | Completing forms; Answering short questions; Labeling a diagram. |
25-27 | Employment and finances | Completing tables; Classifying; Completing sentence/summaries. |
28-30 | Language and communication | Answering multiple-choice questions; Labeling maps or plans; Selecting from a list. |
スピーキングセクション 対策コース
スピーキングセクション対策コースでは、下表の内容を学習いたします。さらに、本コースではスピーキングテストのパフォーマンスを向上するために、次のストラテジーも学習します。
- Part 1 – Warm-up
- Part 2 – The “Long Turn”
- Part 3 – General Questions
Lesson No. | Topic | Contents |
---|---|---|
1-3 | Health and Fitness | Expressing opinions; Planning your answer. [Pronunciation: Expressing enthusiasm] |
4-6 | Education | Speculating; Giving answers that are the right length. [Pronunciation: Word stress] |
7-9 | Nature and the environment | Using complex sentences; Using news articles to improve your answer. [Pronunciation: Long/short vowel sounds] |
10-12 | Language and communication | Expressing attitude; Giving yourself time to think. [Pronunciation: consonants] |
13-15 | Science and technology | Phrasal verbs; Coherence - creating logical answers. [Pronunciation: Sentence stress] |
16-18 | Employment and finances | Expressing likes and dislikes; Sounding polite when asking examiner questions. |
19-21 | Youth | ‘Used to’ and ‘would' ; Fluency & speaking confidently. [Pronunciation: Past tense -ed endings, diphthongs] |
22-24 | People and places | Describing places; Clarifying, paraphrasing and giving examples. [Pronunciation: Silent letters] |
25-27 | Culture and modern society | Using future forms; Predicting questions. [Pronunciation: Linking sounds] |
28-30 | Holidays and travel | Expressing yourself indirectly; Knowing what kind of speaker you are. [Pronunciation: Extra stress] |
リーディング&ライティング セクション対策コース
リーティング&ライティング セクション対策コースでは、下表の内容を学習いたします。リーティングとライティングのレッスンは、交互に実施されます。実際に“書く”“読む”作業のほとんどはレッスン内ではなく、レッスン外に行っていただきます。レッスンでは具体的なスキルの紹介と練習、宿題についてのフィードバック、各タスクに対する質問への回答を行います。
本コースでは、次の具体的なスキルを学習します。
- アカデミックボキャブラリーの構築
- アカデミックスタイルでのライティング
- 意見を述べる、議論をする
- “道しるべ”と接続詞を適切に使用し、話に繋がりを与える
- 要点と重要ではない点を見分ける
- グラフと表について述べ、要点をまとめる
- 情報を一致させる
Lesson No. | Topic | Contents |
---|---|---|
1-3 | Writing - Education | Choosing the right part of speech; Writing in academic style. |
4-6 | Reading - Family matters; Health and fitness | Matching headings; Completing tables and diagrams. |
7-9 | Writing - Art of persuasion | Expressing different points of view; Presenting an argument. |
10-12 | Reading - Education; Nature and environment | Answering short-answer questions;Matching sentence endings. |
13-15 | Writing - Describing graphs and diagrams | Describing and summarizing visual data |
16-18 | Reading - Language and communication; Employment and finances | Answering multiple-choice questions; Completing notes, summaries and flow charts. |
19-21 | Writing - Signposting Expressions | Developing cohesion; Linking sentences; Signposting an essay. |
22-24 | Reading - Youth; People and places | Identifying information; Answering true/false/not given questions; Matching information. |
25-27 | Writing - Emphasis and understatement | Recognizing and understanding nuance; Positive and negative connotation. |
28-30 | Reading - Holidays and travel; Culture and modern society | Identifying writers’ views or claims; Answering true/false/not given questions; Matching features |